Köpvillkor
Allmänt
Läs igenom våra villkor, vi vill att ni ska kunna handla av oss på ett enkelt och tryggt sätt. Vid minsta fråga tveka inte på att kontakta oss.
Lägga beställning
När du lagt en beställning kommer du inom 24 timmar att få en bekräftelse via epost. Lägger du order på en helgdag så kommer bekräftelsen vanligtvis närmsta vardag.
Priser
Priserna ni ser i vår webbutik är priser inklusive svensk moms. Vår systemrabatt läggs in automatiskt. Mer om den kan ni läsa om här: Systemrabatt
Vi reserverar oss för eventuella fakta och prisfel.
Betalning
Vi erbjuder flera olika betalmöjligheter. Vilket du än väljer kan du vara säker på att vi inte sparar dina uppgifter. Nedan kan du läsa mer om våra olika betalalternativ.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.
Fakura 0:-
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av HiFi-Punkten AB överlåtna till Svea Bank AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Avbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Förskottsbetalning
Om ni vill kan ni förskottsbetala direkt till vårt bankgiro. Ange ordernummer vid betalning. Varorna skickas normalt inom 1-3 dagar från det att betalningen är registrerad hos oss.
Bankgiro: 5118-5478
Fraktsätt
För att din beställning ska kunna levereras på bästa sätt för dig har vi många olika fraktsätt att välja mellan.
Schenker Privpak ombud Lätt
79:- (0:- vid köp över 1500:-)
Detta fraktsätt fungerar enbart vid sändning av 1 kolli på max 4kg. Försändelsen levereras till ert närmsta utlämningsställe. Ni kan följa sändningen på sin väg och ni erhåller ett sms (om mobilnummer är angivit) när försändelsen har anlänt.
Schenker Privpak ombud Tung
99:- (0:- vid köp över 1500:-)
Detta fraktsätt fungerar enbart vid sändning av 1 kolli på minst 4kg och max 20kg.
Försändelsen levereras till ert närmsta utlämningsställe. Ni kan följa
sändningen på sin väg och ni erhåller ett sms (om mobilnummer är
angivit) när försändelsen har anlänt.
Schenker Terminal
(0:- vid köp över 1500:-)
Produkterna skickas med Schenker till din närmaste Schenkertermnal. (observera att detta inte är utlämningställen utan en terminal som ofta ligger i utkanten av städer) Normal leveranstid: 1-2 dagar. Gäller paket 20-100kg
Schenker Företag
100:- (0:- vid köp över 1500:-)
Försändelsen levereras till en företagsadress under kontorstid.
Schenker hemleverans dagtid
249:-
Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet eller fram till tomtgräns om du bor i hus. Normal leveranstid 1-5 arbetsdagar och enbart under dagtid fram till kl 16:00. Schenker kontaktar er via SMS/Mejl.
Brev
40:-
Vid små lätta försändelser, max 2 kg, kan vi skicka via vanlig post. Vi tar inget ansvar för att försändelsen kommer fram och i vilket skick den är.
Hämtning butik
0:-
Gäller vid hämtning i någon av våra fysiska butiker (Skövde eller Trollhättan)
European Shipping light
299:- Approximately €28
If you live in Europe outside Sweden you have to choose this shipping option. We will ship the products to your address. Max weight 20kg.
European Shipping
599:- Approximately €57
If you live in Europe outside Sweden you have to choose this shipping option. We will ship the products to your address. From 20kg.
Leverans och Lager
Leveranstid
Varor som finns på lager skickas normal samma dag eller inom 1-3 vardagar från lagd order. Varor som finns på lager hos våra leverantörer skickas normalt inom 1-5 dagar.
Vid beställning av varor som ej lagerförs så meddelar vi er manuellt leveranstiden via antingen mail eller telefonsamtal.
Om det visar sig att varan står som "finns på lager" och det visar sig att detta är felaktigt och att vi inte kan leverera denna inom 1-5 dagar så kontaktar vi er manuellt leveranstiden via antingen mail eller telefonsamtal. Ni har självklart då rätt att annullera eller ändra din beställning.
Outlöst leverans
Vid händelse av att försändelsen ej hämtats ut och åter gått i retur till oss debiterar vi er våra fraktkostnader tur och retur. Detta är normalt sett 200:- för lätta paket och upp till 500:- för tyngre.
Lagersaldo
Vårt lagersaldo indikerar om vi har varan på lager, detta innefattar även varor vi har för demo.
Skadat gods vid leverans
Du ska alltid vid en leverans inspektera paketen och meddela fraktbolaget vid eventuella skador. Om oturen skulle vara framme och dina varor är skadade ska du snarast anmäla detta till fraktbolaget. Kontakta oss så guidar vi dig rätt. Normalt sett skickar vi snarast nya varor till dig.
Garanti
Vi lämnar minst 2 år på samtliga av våra produkter. En del tillverkare och leverantörer lämnar längre garanti, i sådana fall anger vi det under respektive produkt.
Giltlighet
Garantin gäller i 2 år (om inte annat anges) från köptillfället. Garantin gäller enbart privatpersoner och i Sverige.
Garantins giltighet upphör gälla vid öppnande eller modifiering av produkten.
Täckning
Garantin täcker ursprungliga fel eller fel som uppstår inom 2 år. Vid fel ska felet felanmälas till oss inom 2 veckor.
Garantin täcker inte fel som uppstått vid handhavande fel eller om ni orsakat skada på produkten.
Bevis
För att bevisa er rätt till garanti ska ni kunna uppvisa originalkvitto.
Åtgärd
Vid ett garantiärende ska varan inkomma till oss för säkerhetsställning av felet. Vid fel kommer varan repareras eller bytas ut.
Om varan är fungerande och felet visar sig vara till exempel handhavande fel så kommer sen service och felsökningsavgift om 400:- att debiteras.
Returer
Vi följer svensk lagstiftning angående returer och därför tillämpar vi distansavtalslagen. Detta gäller.
Distansavtalslagen
Vid köp på distans gäller distansavtalslagen, denna ger dig rätt att inom 2 veckor ångra ditt köp. För att distansavtalslagen ska gälla ska varan vara i nytt skick och i originalkartong med samtliga tillbehör och bruksanvisningar. Varan ska skickas åter till oss på valfritt sätt, vi står ej för kostnader kring returfrakten.
Distansavtalslagen gäller inte på följande produkter:
Specialbeställningar.
Nålar till skivspelare.
Pickuper.
In-ear hörlurar.
Varor där vi utfört modifieringar.
Vid tvister följer vi rekommendationer från ARN.
Sekretess
Personuppgifter
När ni handlas hos oss godkänner ni att vi lagrar era personuppgifter. Vi sparar endast de uppgifter vi behöver för att kunna behandla er order. Det kan vara adressuppgifter för att kunna skicka produkter till rätt adress eller telefon och mail för att kunna komma i kontakt med er. Vi lämnar inte under några omständigheter ut era uppgifter till tredje part. Om ni valt att få erbjudanden eller få vårt nyhetsbrev kommer vi använda era uppgifter för att skicka detta till er.
Ni kan när som helst kontakta oss för att få reda på vilka uppgifter vi har om er och även kontakta oss för att få dem raderade.
Säker betalning
Alla korttransaktioner går via Svea betalsystem. De tillhandahåller en säker betalning för er.